רשלנות רפואית באירוע מוחי – 4 שעות קריטיות

במקרה וישנו חשש של רשלנות רפואית באירוע מוחי, חשוב לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית לצורך ייעוץ.
אירוע מוחי הוא סכנה גדולה. הוא יכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים ואף מוות. לצערנו זוהי בעיה שכיחה מאוד העולם, וחשוב להעלות את המודעות. ישנם אנשים בעלי סיכון שניתן לטפל בהם באמצעות תרופות למניעת קרישת דם. וישנם גם טיפולים שניתן לתת בעת האירוע ולמנוע את נזקים כבדים. מסיבה זו נדרשת מודעות גדולה של הציבור על מנת לזהות את הסימנים ולפנות לטיפול רפואי במידת הצורך.

עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית באירוע מוחי

בדרך כלל כאשר אנו מדברים על רשלנות רפואית באירוע מוחי, זוהי רשלנות הקשורה לאבחון. לשמחתנו, כיום ישנה מודעות גדולה יותר, ולכן הרופאים בדרך כלל אינם אדישים לתסמינים, ומייד נוקטים בפעולות הנכונות. אך בכל זאת יתכנו מקרים של רשלנות רפואית. ואלו עשויים להביא לפגיעות תפקודיות בלתי הפיכות וכמובן גם מקרי מוות.
בשביל להבין את הרשלנות הרפואית הקשורה לאירועים מוחיים, יש להבין מה בדיוק מתחרש. אם ננסה לפשט את הדברים, זוהי הפרעה בזרימת הדם למוח. אחד המצבים השכיחים הוא שישנו קריש דם החוסם עורקים המובילים דם למוח. אך יתכנו גם מקרים של דליפת כלי דם במוח, ולמעשה אלו הם השכיחים יותר.

חשוב מאוד להכיר את התסמינים לאירוע מוחי, הם מופיעים בפתאומיות. למעשה ישנם תסמינים רבים היכולים להעיד על כך. בין הסימנים הבולטים תיתכן נפילה של שרירי הפנים וקשיים בדיבור, תחושת נמלול, שיתוק חלקים בגוף ועוד. התסמינים עשויים להופיע בצורות שונות, בהתאם לאזור במוח שבו מתרחשת הפגיעה.

ישנם אנשים הנמצאים בקבוצות סיכון, למשל חולי סכרת ואלו הסובלים מלחץ דם גבוה. חולים אלו צריכים להיות תחת מעקב. ובמקרים רבים הרופאים ממליצים על טיפול מונע (באמצעות תרופות נוגדות קרישה).
אם ישנם תסמינים, חשוב להגיע במהירות אל חדר המיון. בדרך כלל מבצעים מייד בדיקת CT וטיפול TPA בהזרקה לווריד. זמן הוא קריטי מאוד, ורבות מתביעות רשלנות רפואית באירוע מוחי הן לגבי הטענה כי הרופאים לא פעלו במהירות סבירה באותם רגעים קריטיים. ובעקבות כך החמיר הנזק הנוירולוגי. טיפול מהיר עשוי למנוע נזק נוירולוגי כבד, אך לפעמים קשה להוכיח את הקשר בין הרשלנות הרפואית לנזק שנגרם. כלומר עורכי הדין של בית החולים עשויים לטעון כי הנזק היה נגרם בכל מקרה. לכן תמיד חשוב לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית בעל ניסיון.

גם רופא המשפחה נדרש להיות ערני מאוד עבור החולים בקבוצות הסיכון. עליו לדעת לשאול שאלות, לעקוב אחר המצב הרפואי ולהפנות לבדיקות ורופאים מומחים. אם ינהג נכון הוא יכול למנוע את התרחשותו של אירוע מוחי.

רשלנות רפואית באירועים מוחיים

עיקר המקרים של תביעות רשלנות רפואית באירוע מוחי סובבות סביב הנושאים שהזכרנו. אך כמובן שתביעות רשלנות רפואית יכולות להיות בכל שלב של הטיפול, כמו למשל רשלנות רפואית בביצוע בדיקות או רשלנות רפואית הקשורה לטיפול תרופתי מונע.

סוגיות אלו עשויות להיות בעייתיות מאוד. הן דורשות עורכי דין בעלי היכרות מעמיקה עם הנושאים הרפואיים, החקיקה ופסקי דין תקדימיים.

רשלנות רפואית באירוע מוחי
עורך דין רשלנות רפואית

אם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית באירוע מוחי, עליכם להגיש תביעה. עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז עומד לרשותכם ומסייע להגיש תביעות פיצויים.
היתרון של משרדינו הוא הניסיון הרב. איננו מתעסקים בנושאים משפטיים אחרים מלבד תביעות רפואיות. ואנו עוסקים בתחום זה כחמש עשרה שנה. אנו משרד ייחודי ומוביל בתחום התביעות הרפואיות. מלבד רשלנות רפואית באירוע מוחי אנו מטפלים בכל יתר מקרי הרשלנות הרפואית האפשריים.

מאת שירותי קידום אתרים

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *