עו”ד ייפוי כוח מתמשך עם שירות מכל הלב

עו“ד ייפוי כוח מתמשך מסייע לכם לערוך את אחד המסמכים החשובים ביותר. מסמך שיש לו השפעה מכרעת על החיים שלכם, בנסיבות מסוימות כמובן. כאשר מדברים על ייפוי כוח מתמשך עלות, השאלה האמתית היא מהי העלות או המשמעות של אי עריכת המסמך. יש לציין כי רק עורכי דין מוסמכים ייפוי כוח מתמשך יכולים לערוך את המסמך, למעט מקרים של ייפוי כוח מתמשך רפואי.

תיקון חשוב לחוק נעשה לפני מספר שנים, התיקון ה-18 לחוק ההכשרה המשפטית. התיקון פותח פתח להליך משפטי חדש הנקרא ייפוי כוח מתמשך. מטרת התכנית היא לאפשר לאנשים להחליט כמה שיותר לגבי עתידם, אם יום אחד לא יוכלו לקבל החלטות בעצמם בגלל מצבים פיזיים או נפשיים.

הרעיון המרכזי של ייפוי הכוח המתמשך הוא לחתום על מסמך כשבריאותו של אדם עדיין מאפשרת לו לקבל החלטה, במידה ומצבו הבריאותי יידרדר, ייכנס לתוקף ייפוי הכוח שלא יאפשר לו לקבל החלטה, ובמידה ותחול הידרדרות זו. הדבר החשוב הוא חשוב להדגיש כי עצם עריכת הקובץ אינה מעניקה ליפוי הכוח כוח כל עוד הוא לא הופעל. נדון בנסיבות שבהן ייפוי כוח בתוקף בהמשך.

במסגרת המסמך, הממנה מבקש להסמיך אדם אחר על ענייניו האישיים וענייני הרכוש. אך זהו מינוי המותנה בשינוי במצבו הקוגניטיבי. אין חשש כי מישהו ישתלט לכם על הרכוש סתם כך לאחר שחתמתם על המסמך. הנושא מפוקח על ידי האפוטרופוס הכללי והפעלת ייפוי הכוח נעשית בתנאים מסוימים. אפשר למנות גם מספר אנשים, ואפשר אפילו לקבוע מדיניות לגבי קבלת ההחלטות.

ייפוי כוח מתמשך עלות

ייפוי כוח או אפוטרופוס.

לפני תיקון החוק, הפתרון למצבים בהם אדם לא היה כשיר היה מינוי אפוטרופוס. התיקון החדש לא מבטל את האפוטרופסות, הוא רק מעמיד אפשרויות טובות יותר. בהיעדר ייפוי כוח, אם אדם אינו מסוגל לקבל החלטות – מינוי אפוטרופוס הוא ברירת המחדל, אך אינו אידיאלי. אפוטרופוסים ממונים על ידי בית המשפט. במקום זאת עדיך מראש להגדיר מי יוסמך לקבל החלטות בשמנו, ולא להשאיר זאת לבתי המשפט. לכן כדאי תמיד לפנות אל עו“ד ייפוי כוח מתמשך ולטפל בסוגיה זו. לעולם אינכם יודעים מתי תצטרכו זאת.

בעת מינוי אפוטרופוס לבתי המשפט יש שיקולים שונים, והם כמובן ישקלו את טובת המטופל, אך בפועל, למטופל אין שליטה על גורלו. בהתחשב במצבו הקוגניטיבי, יכולתו של בית המשפט להתחשב ברצונות המטופל היא תמיד מוגבלת. וכאשר בית המשפט ממנה אפוטרופוס הוא בעצם פוגע בחירות האדם ומתערב בחייו. ההליך החדש יחסית, מאפשר לאדם יותר חופש לגבי גורלו, וחוסך את התערבות בית המשפט בחייו.

עו”ד ייפוי כוח מתמשך

החוק הישראלי מאפשר לכל אדם מעל גיל 18 לערוך ייפוי כוח מתמשך. זאת בתנאי שהוא כשיר מבחינה משפטית. כאשר אנו צעירים הדברים הללו לא מדברים אלינו. זוהי אמנם טעות, אך מה לעשות לא נוכל לשנות את צורת המחשבה של בני האדם. אך בגיל מבוגר יותר, כאשר המצב הבריאותי מטריד אותנו יותר, אנו מעניקים לכך יותר חשיבות ונהוגים ביותר אחריות.

עוד ייפוי כוח מתמשך

אבל יש גם מצבים שבהם באמת יש צורך לעשות זאת באופן מידיי. הדוגמה הטובה ביותר היא אבחנה של מחלת אלצהיימר או דמנציה אחרת. במקרה זה, מדובר במחלה עם מהלך התקדמות קבוע מראש, וזה רק עניין של זמן עד שהחולה יהפוך לתלוי באחרים. אז, עם כל הצער, זה יהיה הדבר האחראי ביותר לעשות במצב הזה.

אם יש לכם שאלות לגבי ייפוי כוח מתמשך עלות, או כל שאלה לגבי הפרוצדורה, מוטב לפנות אל עו“ד ייפוי כוח מתמשך ולקבל את כל התשובות.

מאת שירותי קידום אתרים

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *